
OPEN YARD venenäyttely
22–24 elokuuta 2025 Ellösissä
Open Yard on Skandinavian suurin purjevenenäyttely ja Länsi-Ruotsin suurin venenäyttely.
Tämä venenäyttely järjestetään Ellösissä Orustin saarella Ruotsin länsirannikolla Hallberg-Rassyn venesatamassa 22–24 elokuu 2025.
Näytteillä on sekä purjeveneitä että moottoriveneitä. Kuten nimestä voi päätellä, Open Yard / Öppet Varv -messuilla Hallberg-Rassy avaa telakan kaikille vierailijoille, jotta he voivat nähdä veneenrakennuksen käytännössä.
Kaikki venevalmistajat ja venekauppiaat, käytettyjen veneiden välittäjät sekä jahtivarusteiden näytteilleasettajat ovat tervetulleita tähän messuille. Tämä on Skandinavian suurin purjevenenäyttely.
Messuilla on esillä uusia purjeveneitä ja moottoriveneitä useilta eri venevalmistajilta sekä käytettyjä purjeveneitä ja moottoriveneitä myynnissä vesillä ammattimaisten jahtivälittäjien toimesta, sekä työpajoissa valmistettuja jahteja, myymättömiä klassikkoveneitä ja monia jahtivarusteiden näytteilleasettajien telttoja telakan ulkopuolella.

Parannettu Hallberg-Rassy 44 Mk II, purjehtii elokuussa 2026
Hallberg-Rassy 44 oli jo aikaansa edellä. Pian täällä on parannettu Hallberg-Rassy 44 Mark II, ja ensimmäinen valmis vene esitellään Open Yard -näyttelyssä 21.-23. elokuuta 2026, mallivuonna 2027. 44 Mk II on tilattavissa välittömästi. Uutta versiota on parannettu peräti 29 kohdassa:
EXTERIOR:
Larger saloon superstructure portlights for more natural light
Larger size hull portlights
Hull portlights improved to tempered glass which do not scratch over time
Hull portlights now also in the forward cabin ps and stb
Improved swim platform with more comfortable aft end
Improved swim ladder with erected handholds above the platform when the ladder is folded out
Improved deck hatch in the aft cabin
Optional carbon in-mast furling now available
Optional electric under-deck lightwind-sail furler now available
Deck locker for storing light wind sail when not in use
Improved windscreen with less visible supports be- tween tempered glass panels
Improved space for instruments above the sliding hatch, now allowing the new large Raymarine Alpha
Improved steering system with alloy moving links
Improved shape of steering pedestal head
Improved pedestal head top in Corian
Improved hand rail at pedestal top, now covering also the sides
New type of anchor: Epsilon
INTERIOR:
Horizontal grain in the wooden interior stretches the boat to get a wider and more roomy perception
Lowered bulkheads between saloon to galley and saloon to work table, for further airy feeling
White painted wooden hull panels in sleeping cabins
Invisible locking clips for white hull panels
Hidden technical panels, switches and fuses at work table
Improved saloon table, now out of solid wood
Improved access to the storage under the soleboards in the port side galley
Improved access to the storage under the soleboards in the sb side cabin
Storage access behind the backrest to the sb side work table
Upgraded colour in interior superstructure skins
Improved more elegant installation of optional sky screens to deck hatches
Improved comfort and design of aft cabin seat when an island berth is ordered
Hallberg-Rassy 44 MK II